Laat je
met de kracht
van cupping.

Cupping

Cupping is een eeuwenoude geneeswijze in de Traditionele Chinese Geneeskunde*. Het is een techniek waarbij gebruik gemaakt wordt van cups die de huid vacuüm zuigen. De huid gaat omhoog in de cup en wordt bewogen. De kracht is sterk, waardoor het meteen de doorbloeding en je Qi (levensenergie) stimuleert. Verklevingen en spierknopen worden als het ware omhoog gezogen, waardoor ze worden verminderd of opgeheven. De afvalstoffen komen vrij en worden direct afgevoerd.

Voordat ik met cuppen start, wordt het lichaam eerst gemasseerd met massageolie om de spieren op te warmen, daarna wordt een cup over de huid bewogen en/of op een vast punt geplaatst bij spierknopen. Bij spier- en gewrichtspijn merk je het effect van Cupping snel. "Na een behandeling voel je je fysiek en mentaal een stuk beter en kom je letterlijk 'ruimer in je vel' te zitten."

> Door de techniek kan de huid verkleuringen vertonen. Deze kunnen variëren van licht rood naar diep rood / paars. Hoe donkerder de kleur, hoe dieper de blokkade.
Dit ziet er misschien heftig uit, maar het is niks om van te schrikken en is zeker niet pijnlijk. Bij een normale conditie van het lichaam verdwijnen de rode vlekken volledig binnen 3 tot 7 dagen.

Tarieven:

30 minuten
Deelmassage                             €35,-

45 minuten
Achterkant  compleet                €50,-

60 minuten

behandeling in overleg              €63,-

Cupping2-portret-630×804-1
Cupping1-portret-630×804-1

De
positieve
effecten
van
Cupping

op een rij:

• Kan pijn reduceren en ontstekingen verlichten
   (bv in het geval van reumatische aandoeningen)

• Spierknopen en spierspanningen verminderen

• Afvalstoffen komen vrij en worden direct
   afgevoerd door het lichaam.

• Brengt de doorbloeding weer goed op gang.

• Cellulitus verminderen.

* Traditionele Chinese Geneeskunde

In China is meer dan drieduizend jaar ervaring in de behandeling met Cupping, zowel als medische behandeling als in de preventieve gezondheidszorg. De 5 elementen; hout, vuur, aarde, water en metaal staan hier centraal. Met Cupping kunnen het lichaam en de meridianen warmer worden, wordt kou verdreven, “wind” geëlimineerd, worden Qi en bloed gereguleerd, hitte geklaard, vuur gekoeld, bloed geharmoniseerd en damp en vocht getransformeerd.