" Laat je
van cupping "

Cupping behandeling

Gradatie: diepe bindweefsel massage

Cupping is een eeuwenoude geneeswijze in de Traditionele Chinese Geneeskunde*. Het is een techniek waarbij gebruik gemaakt wordt van cups die de huid vacuüm zuigen. De huid gaat omhoog in de cup en wordt bewogen. De kracht is sterk, waardoor het meteen de doorbloeding en je Qi (levensenergie) stimuleert. Verklevingen en spierknopen worden als het ware omhoog gezogen, waardoor ze worden verminderd of opgeheven. De afvalstoffen komen vrij en worden direct afgevoerd.

Voordat ik met cuppen start, wordt het lichaam eerst gemasseerd met massageolie om de spieren op te warmen, daarna wordt een cup over de huid bewogen en/of op een vast punt geplaatst bij spierknopen. Bij spier- en gewrichtspijn merk je het effect van Cupping snel. "Na een behandeling voel je je fysiek en mentaal een stuk beter en kom je letterlijk 'ruimer in je vel' te zitten."

Door de techniek kan de huid verkleuringen vertonen. Deze kunnen variëren van licht rood naar diep rood / paars. Hoe donkerder de kleur, hoe dieper de blokkade. Dit ziet er misschien heftig uit, maar het is niks om van te schrikken en is zeker niet pijnlijk. Bij een normale conditie van het lichaam verdwijnen de rode vlekken volledig binnen 3 tot 7 dagen.
Deze massage is te boeken onder 'Massage op Maat'.

Cupping-02-2560×1440-1

De
positieve
effecten
van
Cupping
op een rij:

Kan pijn reduceren en ontstekingen verlichten (bv in het geval van reumatische aandoeningen)

Spierknopen en spierspanningen verminderen

Afvalstoffen komen vrij en worden direct afgevoerd door het lichaam.

Brengt de doorbloeding weer goed op gang.

Cellulitus verminderen.